Bu sayfada, okulumuzda mevzuta uygun olarak nasıl bir eğitim - öğretim anlayışı izlendiğini, bu anlayışın temel ilkelerini, anlayışların değişik alanlarda nasıl uygulamaya yansıdığını bulacaksınız.
Okulumuzda adı ve türü gereği, kültür temelli bir eğitim anlayışı hakimdir. Yani öğrencilerimize, milletimizin, asırların ürünü olan kültürü ve medeniyetinde var olan değerlerden doğan "MİLLİ SECİYE"mize yerleşmiş erdemli davranışlar kazandırılmaya çalışılır.
Aslında, bu doğal bir durumdur. Nasıl ki, batılı ülkeler kendi dinlerinden kaynaklanan kültürlerine göre bir eğitim anlayışı uyguluyorlarsa, bizim de kendi dinimizden beslenen kültürümüze göre kurgulanmış bir eğitim anlayışı izlememiz gerekir. Çünkü kültür, milli kimliktir. Kültüre dayanmayan eğitim süreçlerinden kendi kimliğini kaybetmiş, başka kültürlere hayran, milli bilinçten yoksun gençler yetişir.
Bu temel anlayışın yanında eğitim anlayışımızın içinde akademik, sanatsal, sosyal yönlerde gençlerimizi bireysel özelliklerine göre geliştirmeyi amaçlayan çalışmalar da vardır. Yapılan ve yapılması planlanan bu çalışmalar şunlardır:
v Konuların pekiştirilmesini destekleyici mahiyette bol test çözümü.
v Destekleyici ve Geliştirici Kurslar.
v Aylık Gelişim İzleme Sınavları.
v Ders bazında ünite tarama testleri.
v Günlük Kitap Okuma Programı.
v Bireysel özellikleri dikkate alan üniversite sınavlarına hazırlık süreçleri.
v Eğitici ve dinlendirici nitelikte yurt içi ve şehir içi geziler.
v Veli Eğitimi Programları.
v Periyodik Veli Toplantılarıyla veli görüşleri
v Eğitim – Öğretim süreçlerinin periyodik değerlendirmelerinin yapıldığı zümre ve şube öğretmenler toplantıları.
v Doğru ve yeterli Rehberlik desteği.
v Eğitici Konferanslar.
v Kariyer sahibi meslek insanlarıyla periyodik "Kariyer Günleri" buluşmaları.
v Akademik, Kültürel ve Sosyal içerikli Proje Çalışmaları.